Nimic


La Radio 4 este o poveste despre Leni Riefenstahl. Citeste Kenneth Branagh despre aroganta, suficienta si orbire.

 Aroganta care te face sa crezi ca resursele statului totalitar sunt si ale tale, suficienta care te face sa nu realizezi ca arta nu salveaza si orbire pe care poti da vina cand nu vezi ca figurantii din filmul tau  fac doar o halta pe drumul catre lagar.

 Brian Ferry a si-a cerut scuze zilele astea dupa ce a spus ca ii admira opera lu’ ma’am Riefenstahl. La un alt post de radio cam 80 la suta din aia care sunau sustineau ca omul are dreptul sa aiba gusturi. Altii sustineau ca e idiot.

Am urmarit o zi intreaga povestea prezidentului suspendat. Am trecut de la nervi la excitement si, mai tarziu,  la nepăsare. La sfarsitul zilei am baut mai multe beri si am vorbit despre colegii de liceu. 

Am raspuns unor mailuri dupa care m-am intrebat  daca nu cumva ne enervam prea mult pentru prea putin.

Statuia lui Nelson Mandela se va ridica in mijlocul Londrei.  Puteau sa astepte sa moara, macar. Mi se pare indecent.

Incepe sa ma enerveze Orhan Pamuk. E peste tot. Am dat peste el in New Yorker filozofind despre nush ce experienta de emigrant esuat.

 O sa ma refugiez intr-un Murakami pe care nu l-am citit yet. Imi vin in minte oamenii care rasfoiesc carti in genunchi. I-am vazut in mai multe librarii si mai toti aratau foarte funky.

 Am cumparat acum vreo doua saptamani o autobiografie a lui Richard Branson. Inca ma intreb de ce.

Aceeasi intrebare pentru Perfect Blue.

În Somalia e epidemie de holera.  Sarkozy e tot pe primul loc in Franta.

Ma uit la o cutie de ciocolata de parca e de bronz. Nu am deloc chef de ciocolata.

Acest articol a fost publicat în personal log. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Nimic

  1. haruki zice:

    traiasca guiness red, black si de care or mai fi
    si mai toate berile din lume
    si..tiger

    oare faptul ca te aflai intr-un virgin store te-a determinat sa cumperi autobiografia lui branson, fara sa te mai intrebi de ce ai si citi cartea aia?!
    se numeste magia virgin store: gasesti atatea filme, muzici si carti….iti vine sa le iei pe toate.
    eu nici atunci nu am primit un raspuns….

    daca nu vrei ciocolata, try some M & M!

    si daca nu vrei M & M atunci chiar e de rau. dar putem oricand fugi in somalia sa ajutam oamenii de acolo. apoi ne intoarcem la londra sa ne uitam la nelson mandela cum isi dezveleste statuia.

  2. Georgia zice:

    Spre marea mea ruşine, sunt total pe dinafară în ceea ce priveşte politica. Întâmplător, dar absolut întâmplător mi-am luat azi un tricou portocaliu… mi s-a părut vesel. Iar povestea preşedintelui suspendat… când spun politică, mă gândesc la lupta pentru ciolan. Eu îl prefer afumat şi numai în fasole. Oricum, am observat că toţi preşedinţii pe care i-am apucat eu, înainte de alegeri, au promis câte-n lună şi-n stele şi odată aleşi, au fost loviţi brusc de amnezie. Eugen Lovinescu s-a înşelat amarnic atunci când a spus că opera lui Caragiale n-o să mai fie de actualitate. Se verifică din plin aia cu „Da’, io cu cine votez?!”.
    Am citit doar „Iubita mea, Sputnik”. Aş mai încerca şi altceva. Dar parcă aş mai reciti „Colecţionarul” – Fowles, prea e mişto!
    Să nu mănânci niciodată ciocolată dacă nu ai chef de ea! O să ţi se facă gura statuie de la gustul de… bronz.

  3. Anonim zice:

    A! Şi n-am răsfoit niciodată o carte în genunchi în librărie. Există riscul să te pocnească o criză de lombosciatică. Dar dacă e cartea faină, poţi să te aventurezi, chiar şi fără diclofenac!
    Odată am găsit un citat mişto pe coperta unei cărţi de-a lui Eco şi mi-am scos pixul şi l-am copiat. Vânzătoarea mă privea cu uimire. Am terminat citatul, am băgat pixul, am privit-o în ochi şi i-am spus: Nu sunt din localitate!

  4. Georgia zice:

    Damn! Tocmai am semnat-o şi pe asta! – aka Farfuridi şi Brânzovenescu style!

  5. Shortcut zice:

    georgia: singurul lucru care chiar merita e „colectionarul”. restul e haos. iti aduci aminte ca nu mai puteai s-o lasi din maini de ce frumoasa era?

  6. Georgia zice:

    Mmmmm, ce crezi?! Mi-o luai de la bibliotecă! Am auzit că a apărut acum la Polirom. Ce să mai, o vreau! Pur şi simplu o vreau! Şi ca să dau o perlă din tezaurul nemuritor al modestiei – Când simt nevoia să vorbesc cu un om inteligent, mă abordez! – O carte bine scrisă e ca o partidă de dragoste. Nu-ţi mai vine să te opreşti din citit!
    Tineretom, scuze! Aia cu despre ce scriu şi ce comentează asta, o resimt…
    Pot să iau eu ciocolata? Mi-aş astupa gura şi dacă ar fi cu rom…

  7. jaunetom zice:

    Georgia: it’s all yours. Cat despre Murakami, incearca „La sud de granitza, la vest de soare” si Kafka pe malul marii”. And if that’s not enough foloseste „Padurea norvegiana” pe post de cireasa.

  8. jaunetom zice:

    PS: retrag oferta cu ciocolata. Asta ca o pedeapsa tirzie ca ai chiulit de la orele de franceza.

  9. Georgia zice:

    Asta cam aşa e, am chiulit! Recunosc! jeune-jaune. (Era doar o literă, adică, na! cât poţi fi de sever!) Eh, ai dreptate, mare confuzia… Damn!
    But I’m going to earn that chocolate, yellowtom! 😛
    PS: Mersi! Cred că încep cu cireaşa…

  10. jaunetom zice:

    Si eu tot cu ea am inceput. Reactioneaza chakrele mai bine la titlul ala. Reactie corecta de altfel!

Lasă un răspuns

