De ce votez impotriva demiterii presedintelui


In 2004 am votat pentru Basescu. Nu a fost cine stie ce oferta.

In 2000 am refuzat sa „salvez tara de extremism”. Doina Cornea si Ana Blandiana au facut-o in numele meu fara sa le-o cer. E constiinta lor, nu au decat sa faca ce vor cu ea.

In 96 votam pentru prima oara si am fost in Piata Universitatii la cea mai coplesitoare manifestatie pe care am sa o vad vreodata.

In 92 eram confuz.

In 90 eram prea mic, dar am vazut first hand manifestatia golanilor si am simtit fizic teama din aer in 13 iunie. Imi aduc aminte discursul plin de ura al lui Iliescu la Radio Romania. Nenorocitul ala de discurs care ne-a impins in periferia urit mirositoare a Europei pentru ani intregi. Alaturi de Bielorusia si Serbia.

Sambata am sa votez impotriva demiterii presedintelui.

Simt nevoia sa explic votul asta dupa ce am avut o discutie halucinanta cu o persoana pe care usually o banuiesc de luciditate.

Stiu ca Traian Basescu obisnuieste sa bea. Nu imi pasa.

Stiu ca a dobindit o casa prin mijloace inca insuficient lamurite. Imi pasa si tin cont de asta.

Stiu ca intr-o vreme avea reputatia unei brute prost-crescute. Imi pasa si tin cont de asta

Stiu ca e responsabil pentru distrugerea primului guvern hotarit pro-occidental al Romaniei (cel condus de Victor Ciorbea). Imi pasa si tin cont de asta

Stiu ca are o personalitate dificila. Mai toti colaboratorii lui il parasesc dupa o vreme. Imi pasa si tin cont de asta.

Stiu ca are in jurul sau un grup de indivizi nefrecventabili. Imi pasa si tin cont de asta.

Stiu ca se razbuna. Imi pasa si tin cont de asta.

However,

Sambata am sa votez impotriva demiterii presedintelui

Pentru ca a salvat obrazul Romaniei de yuppies si tarani facand singur opozitie intr-o vreme in care alunecam catre un regim autoritar de tip Singapore sau Bielorusia.

Pentru ca sunt incredintat ca victoria lui Adrian Nastase in 2004 ne-ar fi impins in zona Balcanilor de Vest, un eufemism care ascunde evul mediu din 2007 (Serbia, Macedonia si Albania, etc).

Pentru ca are un discurs corect. Mai nimic din ce spune nu contravine valorilor mele.

Pentru ca are curajul sa isi schimbe opiniile atunci cand intelege ca drumul bun e altul.

Pentru ca dupa doi ani de presedintie a furnizat suficient curaj unor magistrati incat sa se ocupe de cazuri inimaginabile nu mai departe de doi ani in urma.

Pentru ca si-a sacrificat unul dintre principalii aliati (Mona Musca) atunci cand a acceptat desecretizarea dosarelor fostei securitati.

Pentru ca, desi are un temperament nervos, nu a cedat atunci cand a tinut discursul din Parlament prin care statul roman a condamnat oficial comunismul.

Pentru ca sunt autonom si stiu ca nu am sa am remuscari daca intr-o zi nu o sa imi mai placa. Imi pasa si tin cont de asta.

Acest articol a fost publicat în Bucharest Republic, personal log, Politics and related. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la De ce votez impotriva demiterii presedintelui

  1. Georgia zice:

    🙂 Yellowtom, am a mulţumi. Şi eu voi vota mâine împotriva demiterii preşedintelui. Nu aveam chiar atâtea argumente pertinente, câte ai tu, dar ultimul mi-a mers la inimă.
    Şi pentru că e de datoria noastră să mergem acolo.
    (btw, discuţia halucinantă, a fost cu un alter ego?! – mie mi se întâmplă uneori…)

  2. radiocap zice:

    Baiul e că, în caz de prezenţă la urne sub 51% (nouă milioane, cum ar veni), Parlamentul „îşi rezervă” dreptul să stabilească ce cale se va urma.
    Asta – sau mai degrabă a bad feeling about what’s next – îmi aduce aminte de exasperarea mea de-acum câţiva ani, în plină gaură neagră năstăsiană: „Bă, câteodată am impresia că pe România a luat-o dracu’!”. Un foarte bun prieten mi-a răspuns că „pe România a luat-o dracul de mult. C’est qui fait son charme”.

  3. as fi subliniat discurs si nu corect!

  4. radiocap zice:

    Ăăăăăă… English, please? 🙂

  5. Un trecator zice:

    De ce ma doare (pentru prima oara, din 94 incoace) la bascheti? Pentru ca, prin ochelarii mei, solutia Basescu este echivalentul solutiei Iliescu din 2000.

  6. Georgia zice:

    radiocop, pe România a luat-o dracu de foarte mult timp. Iar farmecul ăsta, cred că o să-l păstreze pe o perioadă nedeterminată, din păcate.
    Şi pe mine m-a durut de câteva ori la bascheţi, ca pe trecător, pentru că am simţit că nu s-a văzut de nicio culoare mai binele ăla. Acum, de exemplu, Băsescu mi se pare unica alternativă. Dintre un cioban, un nevropat şi o reminiscenţă a fostului regim, prefer să aleg un marinar – cel mai puţin rău dintre rele. Deşi, am un molar ascuţit împotriva lui Băse, pentru că domeniul în care lucrez e vai de mama lui! ( ca multe altele!). Dar parcă, resemnarea aia mioritică mă scoate din minţi! O fi dreacu’ mai bine şi pentru noi, ăi mai tineri! (într-o zi o să brutalizez un moş care va deschide gura să spună: tineretul din ziua de azi, nu face nimic!).
    Şi chiar simt nevoia să mă duc acolo! Să votez împotriva demiterii. Pentru că e dreptul meu şi am chef să mi-l exercit!
    Nici nu ştiu ce naiba m-am încrâncenat aşa! poate pentru că e sfârşit de săptămână şi mi s-a făcut chef de un Carlsberg…

  7. Georgia zice:

    o Carlsberg… most of the time, I’m a grammar freak!, I know it!

  8. radiocap zice:

    Georgia dear, when it comes about grammar freaks I’m their fucking Everest (on top of another big freaking mountain – I’m obviously not a geography freak)

  9. radiocap zice:

    And since I’m such a grammar freak, spelling is also part of the deal: it’s radiocAp, not radiocop.

  10. Rov zice:

    Radiocap as in „caciula cu ultrascurte”, not as in „sticletele de pe frecventa”!

    D’ooh! : p

  11. de ce? zice:

    Discursul e corect (tehnic), ca si dusmanul comun impotriva caruia lupta, dar asta nu inseamna ca il reprezinta (pe el, big B.) sau ca rosteste adevaruri – eventual truisme. Oricum, discursul e punctul sau cel mai slab, a spus tampenii cat niciun altul.

    Tocmai din cauza discursului prost, nedemn de un presedinte (care prin natura sa e reprezentativ pentru o tara) eu votez pentru demitere.

    E un presedinte slab care nu a facut decat sa dea din gura, de multe ori aiurea in fata cui nu trebuia.

    PS: ma intreba cineva „ce preferi – un taran (aparent) cinstit sau un politician alunecos?” Evident ca un politician alunecos, taranul nu stie cu ce sa ma ajute – nici daca vrea, pe cand celalalt va vorbi suficient de frumos in numele tarii mele, incat sa-mi fie bine 😛

  12. Georgia zice:

    radiocap, my mistake. apologize – I put on my thinking cap…
    (pt. că, din câte spune Rov, i-am dat o conotaţie peiorativă.
    And, please, don’t call me dear! It reminds me – in a polite way, of course, which I hate it! – that I blundered and makes me ruffle. 😛

  13. jaunetom zice:

    georgia: nope, nu era niciun alter ego. era chiar o persoana vie si, uneori, lucida

    Rov: mi-a placut „caciula cu ultrascurte”

    „De ce?”: tare bine ar fi daca ai furniza si exemple pentru afirmatii de tipul „discursul e punctul sau cel mai slab, a spus tampenii cat niciun altul”. Nu pot contrazice afirmatii vagi si generalizatoare.

  14. radiohead: in inglish, uat ai sed mins „eu as fi pus accentul pe discurs, nu pe corect”; uici mins: demagogie!

    altfel: ce am avut de zis despre ziua de azi am zis azi (ofcorz, pe batatura mia)

    😉

  15. radiocap zice:

    Amu, politichie fără demagogie nu crez să se fi inventat pe undeva (Insula Paştelui nu se pune!).

  16. mihai1984 zice:

    „Pentru ca si-a sacrificat unul dintre principalii aliati (Mona Musca) atunci cand a acceptat desecretizarea dosarelor fostei securitati.”

    Unde is dosarele astea desecretizate? Ma duc eu si ii vad lui dosarul? Haide mai? Nimeni nici macar nu l-a urmarit pe Basescu? Sfantul…
    Numa pana aici am citit…

  17. jaunetom zice:

    Mihai1984: dosarele sunt la CNSAS, majoritatea in depozitul de la Popesti Leordeni. Depinde de CNSAS ce face cu ele mai departe.
    Nu te pune nimeni sa citesti daca nu esti de acord. Tare bine ar fi sa si explici de ce spui ce spui, dar cred ca supravietuim si fara.

  18. Hubba Bubba zice:

    eu sunt de partea lui basescu desi din pakte nu pot vota:( st de acord cu ce scrie si mi s pare o prostie caci culmea cei care st impotriva lui basescu fac acuzatii fara nici un fel de dovada:)ce-i drept Basescu a facut o multime de greseli nu avem cum sa-l acoperim da a facut si multe de bine da nu vreti voi sa le vedeti:P hai sa vedem care e hotu sef?basescu sau nastase??adik nastase are ditamai averea care a pikt din cer dla matusa tamara care a fst inventata din visele lui:)si de unde naiba atatia bani din neinsemnata lui functie de acum si atunci…iliescu…de ala ce sa zic…vulpe sireata mai mare ca aia nu exista..ala va fi un comunist pana la moarte:)din cauza lui a ajuns tara in halul asta..si intr-adevar basescu e un taran si nu prea are el maniere..dar stati putin ptr ce il judecati voi???ptr viata lui persoanala si educatia lui?parerea cat timp s comporta ok r bn..adik d’oh e si el om ca noi si el e in postura de om plotic si asa trebuie luat …viata lui personala NU AR TREBUI SA NE INTERESEZE:) ca noi nu il judecam ca bea sau nu sau ca e razbunator sau nu…asta tine de viata si de persoana lui:)…si acum hai sa fim seriosi il acuzati p Basescu de demagogie si ca discursurile lui nu il reprezinta??pai aratati=mi mie un politician roman p care sa il reprezinte discursul lui:)hai s-o cred si pe asta;) ah si de ce…am o intrebare..de ce consideri tu ca da din gura??pai hai sa vedem..cine da mai mult din gura si nu face??el sau ceilalti? oricum..concluzia mea este ca Basescu este singur in politica si din pakte mai tta lumea este impotriva lui si din pakte nu poate face prea multe..functia lui nu ii permite prea multe si se cam lupta cu morile de vant ca in Don Quijote:) :)) dar norocul lui este ca poporul este de partea lui si asta nu om poate contesta nimeni:)si spre deosebire d alti politicieni el s-a mai dus si prin randul oamenilor d jos sa vada ce probleme mai au..ceea ce marele domn Nastase nu cred ca prea a afcut..cum sa-si manjeasca el hainele?:) ce-i drept apreciez ca este un om bine educat la locul lui nu este impulsiv este calculat si tot ce trebuie dar se simte aroganta..si inca bine:)

Lasă un răspuns

