Stiri nebagate in seama: Tariceanu, Ford si alte branduri


In calitate de sef de guvern negociezi un contract de privatizare si, trei ani mai tarziu, devii distribuitor al produselor companiei cu care ai negociat. E vorba de  Calin Popescu Tariceanu, a carui firma,  Automobile Trading Services, tocmai a capatat calitatea de  dealer Ford.

Ford a cumparat  in 2007 Automobile Craiova dupa ce a obtinut de la cabinetul Tariceanu promisiunea unor masive ajutoare de stat. Daca articolul asta, de unde am preluat informatia,  nu pune intrebarea explicit, am sa o fac eu: nu este un pic de conflict de interese aici? Nu cred ca stau in picioare argumente de tipul: e piata libera, omul e pasionat si se pricepe la afaceri cu masini bla bla.  Mie mi se pare ca ni se cam rade in nas.

Si inca una, tot din ZF. De data asta o intrebare e chiar in titlu. Iar mirarea ZF-ului este perfect justificata: „La ce a mai fost bun  de Consiliul de Brand daca brandul de tara este atat de contestat?” Din articol retinem ca intreaga conceptie de brand este rezultatul a nenumarate consultari cu aproape oricine ar fi avut o parere cat de cat avizata asupra subiectului.  Tin, in contextul asta,  sa remarc prezenta reprezentantilor IAA România (International Advertising Association România).   Daca (macar pentru o secunda) banuim guvernul de bune intentii atunci avem de-a face cu incompetenta.  A guvernului si a partenerilor sai.

In orice alta varianta avem de-a face cu complicitate. Una fara niciun fel de culoare politica.

PS: Fix in momentul asta nu imi aduc aminte cifre. Cati bani trebuie distribuiti pentru promovarea nefericitului aluia de brand?

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în departamentul relatii cu clientii altora și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Stiri nebagate in seama: Tariceanu, Ford si alte branduri

  1. PAH zice:

    In ceea ce-i priveste pe reprezentantii IAA si RAA (UAPR) în consiliul de brand, nici Victor Dobre si nici Peter Jansen nu sunt oameni de brnading, de strategie, de creatie. Sunt manageri ai firmelor. Ceva, intre semnatari de contracte, negociatori, platitori de salarii si asa mai departe. Nu sunt specialisti nici cat Naumovici. Iar Corina Vintan, reprezentanta agentiilor de PR in consiliul de brand, este fermecatoare, buna vanzatoare, dar, de asemeni, nu are treaba cu brandingul, strategiile de comunicare samd.

    • Teo zice:

      @PAH: ceea ce incerc sa spun e ca este de greu de crezut si statistic improbabil ca, macar un om, unul singur sa nu isi fi pus intrebari cu privire la orginalitate. Dobre si Jansen nu trebuie sa fie oameni de branding dar stiau bine ce si unde se poate verifica. La fel si in cazul restului. Formal, Elena Udrea e acoperita: a angajat companii specializate, a intrebat pe toata lumea, a fost o consultare asa de larga incat incep sa cred ca nici la modificarea constitutiei nu sunt atati stakeholderi implicati. Si atunci cum dracu’au ajuns aici? Refuz sa cred ca sunt complet imbecili cu totii.

  2. Pingback: Tweets that mention Stiri nebagate in seama: Tariceanu, Ford si alte branduri | daily teo -- Topsy.com

  3. Mihai PALADE zice:

    Eu nu inteleg cum s-a nimerit si dna. Tariceanu in povestea cu contractul dintre statul romana si compania Ford (http://bit.ly/9Vzqg5) in calitate de notar.
    Pai se cam fura pe fata!

  4. Sorin zice:

    Nu am fost multumit de modul in care a inteles Calin Tariceanu sa fie prim ministru. Trebuie sa recunosc insa ca nu a semanat cu felul lui Nastase si este incomparabil cu Boc. Sa ne oprim asupra coruptiei si conflictului de interese. Coruptie exista oriunde in lume. Forma face diferenta. Nu am nici un fel de dubiu asupra faptului ca exista un conflict moral de interese intre statutul trecut de premier si cel de dealer Ford din prezent. Insa sa vedem partea plina a paharului: nu am auzit de milioane bagate in buzunar ca urmare a privatizarii (trebuie sa acceptam ca hotul neprin este negustor cinstit si mai ales ca daca nu iese fum ma astept sa nu fie nici foc) iar privatizarea respectiva reprezinta o masura eminamente pozitiva pentru o uzina care probabil ar fi ajuns la fiere vechi si teren pentru investitii imobiliare. Oamenii au capatat de lucru, tva-ul si impozitele pe profit, venit, etc vor curge la buget. Tariceanu va cistiga portia lui pentru vinzarea masinilor Ford. Totusi, daca nu el, altul ar fi luat acesti bani si nici nu poti sa te astepti de la un prim ministru sa fie maica Tereza. Nu ar mai fi rezistat in functie nici o zi – omorit de ai lui nu de dusmani. Pe de alta parte stie cineva unde mai lucreaza fostul cancelar al Germaniei? Un wishfull thinking de final – cind cistigi astfel milioane ar fi bine totusi sa te retragi din primplanul politicii, nu de alta dar ar putea dauna imaginii partidului (ce prostii gindesc e treaba mea, dar sa le mai si scriu!!?).

    • Teo zice:

      @Sorin: nu mi se pare un argument valid faptul ca si altii fac la fel. Schroder a fost trecut Dunarea pentru treaba cu Gazprom. Ceea ce mi se pare insa ingrijorator este foarte slaba reactie publica la fapte de genul asta. Ne-am obisnuit prea mult cu lucrurile astea.

      • Sorin zice:

        Ce vorbim noi aici? Care reactie publica? Din partea cui? Internautii reprezinta o minoritate absoluta. Romania profunda voteaza pentru 50 de lei mita la tara si 100 la Bucuresti. De ce sa mai reactioneze la o glumita de aceasta, aproape subtila?!

      • C zice:

        dap. chiar aşa. reacţie? ce reacţie? a cui? a ălora care n’au habar cu/pe cine au votat contra celor 50 de mii de lei?

      • Teo zice:

        @C & @Sorin eu nu sunt asa sceptic. cred ca lipseste doar coerenta provenita dintru-un leadership inteligent. Nici in anii 90 nu era alt electorat insa capacitatea de mobilizare din societatea civila era mult mai buna. Lipsesc organizatorii nu oamenii dispusi sa se inroleze intr-o miscare civica. Pentru ca acum nu vorbim de haiducii romantice ci de lucruri un pic mai asezate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s